Gernandt & Danielsson biträder vid Betssons emission av företagsobligationer samt återköpserbjudande och förtida inlösen avseende utestående obligationer

Gernandt & Danielsson biträder vid Betsson AB:s (publ) (”Betsson”) emission av obligationer om 100 miljoner euro. Betsson kommer ansöka om upptagande till handel av obligationerna på företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Gernandt & Danielsson biträder även vid Betssons återköpserbjudande och förtida inlösen avseende utestående obligationer 2022/2025.

Betsson är en engagerad ägare av snabbväxande företag inom onlinespelbranschen. Det är en av de största aktörerna inom onlinespel globalt och har ambitionen att växa snabbare än marknaden, organiskt och genom förvärv. Betsson är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap (BETS-B).

Gernandt & Danielsson biträder Betsson med ett team bestående av partners Mikael Borg och Mikael Bolling, senior associate Jakob Forsell samt associate Einar Brunsberg