Gernandt & Danielsson har biträtt TF Bank vid dess emission av supplementärkapitalinstrument (Tier 2-obligationer) och inlösen av utestående Tier 2-obligationer

Gernandt & Danielsson har biträtt TF Bank AB (publ) (”TF Bank”) vid dess emission av supplementärkapitalinstrument (Tier 2-obligationer) till ett sammanlagt belopp om 100 miljoner kronor samt inlösen av utestående Tier 2-obligationer om 100 miljoner kronor.

TF Bank är en digital bank som erbjuder konsumentbanktjänster och e-handelslösningar genom en egenutvecklad IT-plattform med hög grad av automatisering. In- och utlåningsverksamhet bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tyskland, Österrike, Spanien, Irland och Nederländerna via dotterbolag, filial eller gränsöverskridande med stöd av det svenska banktillståndet. Verksamheten är indelad i tre segment: Credit Cards, Ecommerce Solutions och Consumer Lending. TF Bank är noterat på Nasdaq Stockholm.

Gernandt & Danielsson har biträtt TF Bank med ett team bestående av partners Niclas Rockborn (finansiell reglering), Mikael Borg och Mikael Bolling samt associates Einar Brunsberg och Sofie Hallén (finansiell reglering).